13 d’abr. 2012

Retallades al Servei d'Ocupació


El dimecres 11/04/2012 , des de RRHH del SOC, ens van enviar un correu electrònic als 300 orientadors laborals que treballem a tot Catalunya. Ens van comunicar que ens apliquen una reducció de jornada i de sou del 15%. Fa dos mesos, ja ens van reduïr el sou traient-nos un complement específic que suposa més de 100€. Això, sumat a les reduccions que han afectat al conjunt de funcionaris, més l'increment de l'IRPF, suposa una disminució del sou dels orientadors d'un 25% respecte a l'any passat. No som funcionaris de carrera. Tot i haver accedit a l'administració per concurs públic, tenim contracte fins al 31 de desembre del 2012.
Us adjunto la carta de resposta d'un orientador laboral a RRHH. Un IPI és un Itinerari Personal d'Inserció, on un orientador laboral t'acompanya en la recerca de feina. El programa Acredita't és per a certificar la teva experiència professional.

Voldria agrair-vos profundament aquesta nova mesura d’austeritat. Gràcies a la substancial reducció del meu sou, un 25% en l’últim any, cada dia em sento més a prop dels usuaris als què atenc, els quals pateixen de manera més accentuada que jo les conseqüències d’aquesta crisis.
Ara sóc mileurista, un concepte, per cert, molt revaloritzat. I n’estic content. Entenc que fins ara he viscut per sobre de les meves possibilitats. He malgastat els diners estudiant 2 carreres i un postgrau, quan hauria pogut conformar-me amb un curs d’operari de magatzem, dins del sector emergent de la logística; fa 19 anys que visc en un pis de lloguer, quan podria haver contribuït al creixement de la banca demanant un hipoteca a 40 anys; faig cada dia 40 km amb motocicleta per anar a treballar, quan seria molt més ecològic, sostenible i, fins i tot, modern, anar-hi amb patinet. En fi, he viscut i visc per sobre de les meves possibilitats.
Em sento molt recompensat per la meva feina. Em sento molt afortunat per desenvolupar la meva tasca de manera remunerada. Tot i la manca de pressupost, és admirable que continuïn apostant per l’orientació laboral.
Els nostres usuaris podrien ser atesos per un contestador automàtic que els digués “que no hi ha ofertes, que els cursos estan pendents de programació, que per a treballar a l’estranger cal saber idiomes, que el programa acredita’t sortirà en breu o que poden sol·licitar un IPI, per a que un tècnic els digui “que no hi ha ofertes, que els cursos estan pendents de programació, que per a treballar a l’estranger cal saber idiomes, que el programa acredita’t sortirà en breu o que poden sol·licitar un IPI””.
Però vostès saben que aquesta informació és molt més agradable donar-la en persona, perquè l’usuari/a se sent millor atès/a i pot sortir de l’oficina amb un somriure, sabent que hi ha un/a orientador/a que està al seu costat i que es preocupa pel seu futur laboral.
Els agraeixo que m’hagin comunicat la nova reducció per correu electrònic. M’imagino que en persona els hauria costat molt. No haurien pogut contenir l’emoció i hauria quedat poc professional. Moltíssimes gràcies.
Atentament,
un orientador del Servei d'Ocupació de Catalunya